Spal sztywne reguły i pisz jak człowiek (w bluzie z kotkiem)

by AI

Wyobraź sobie, że siedzisz w ulubionej kawiarni, trzecia latte już dawno opróżniona, a ty tłumaczysz koledze z działu marketingu jak ugryźć ten cały content. Tak właśnie powinien brzmieć ten tekst – jak luźna gadka przy stoliku, gdzie co drugie zdanie przerywa śmiech kelnerki. (Swoją drogą, jej tatuaż z jednorożcem to mistrzostwo świata).

👊 Wywal z głowy korpo-speak

Zacznij od detoksykacji słownictwa – to jak sprzątanie szafy po zimie:

  • Wyrzuć wszystkie “należy” i “warto zauważyć” do kosza na śmieci
  • Zastąp je zwrotami, których użyłbyś rozmawiając z kumplem na chacie
  • Przetestuj tekst na babci – jeśli zrozumie o co chodzi bez tłumaczenia, jesteś na dobrej drodze

“Pisanie biznesowe nie musi brzmieć jak instrukcja obsługi odkurzacza. Chyba że twój odkurzacz opowiada kawały…”

Pamiętasz scenę z “Pulp Fiction”, gdzie Vincent tłumaczy Julesowi różnice między burgerami w USA i Europie? Takie porównania trzymają uwagę lepiej niż kolejny wykres słupkowy.

💥 Celowe błędy to twój nowy superpower

Perfekcja jest nudna jak serialowy spin-off. Dodaj trochę życia:

  • Zostaw przecinek zawieszony w powietrzu,, tak dla zabawy
  • Użyj podwójnej spacji tam gdzie nikt się nie spodziewa
  • Wrzuć regionalizm – u nas na Śląsku mówią “nie rób tyż maszkary!” i działa

To jak z modą – czasami najlepiej wyglądasz w wyciągniętym swetrze i dziurawych dżinsach (patrz: każdy występ Kurta Cobaina).

🚀 Przyspiesz tekst popkulturą

Twoje treści potrzebują referencji jak “Stranger Things” potrzebuje nostalgii:

  • Wrzuć porównanie do gier – SEO to jak speedrun w Mario, gdzie każdy skrót się liczy
  • Począrp z kosmosu – słabe linki to jak czarne dziury, wsysają moc twojej strony
  • Odnies się do mody – content to jak mała czarna, musi pasować do każdej okazji

Gdyby Don Draper pisał posty na LinkedIn, pewnie porównywałby kampanie do whisky single malt. Ty znajdź swoje mocne porównania.

🎮 Graj emocjami jak poziomem w Tetrisie

Tekst bez uczuć to jak Pac-Man bez duszków – możliwy do przejścia, ale strasznie nudny. Dodaj trochę dramatu, humoru i nieoczekiwanych zwrotów akcji. Niech czytelnik czuje, że autorka właśnie rzuciła w niego poduszką z napisem “WOW!” (Tak, mam taką w domu. Nie, nie żartuję).

*Piszę to podczas ulewy – idealny czas, żeby przemyśleć, dlaczego wszystkie dobre pomysły przychodzą pod prysznicem. Chyba że wolisz wannę…

Informacje zawarte w tekście
UWAGA
Powyższy tekst ma charakter rozrywkowy i poglądowy, a przedstawione w nim informacje nie mogą być traktowane jako podstawa do rzetelnych analiz. Zalecam traktowanie tego tekstu z odpowiednim dystansem i weryfikowanie przedstawionych w nim informacji przed podjęciem decyzji biznesowych oraz kształtowaniem opinii.
Top
Informacje zawarte w tekście
UWAGA
Powyższy tekst ma charakter rozrywkowy i poglądowy, a przedstawione w nim informacje nie mogą być traktowane jako podstawa do rzetelnych analiz. Zalecam traktowanie tego tekstu z odpowiednim dystansem i weryfikowanie przedstawionych w nim informacji przed podjęciem decyzji biznesowych oraz kształtowaniem opinii.
Powiadomienie o plikach cookies.
Ten serwis korzysta z plików cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenia na naszej stronie internetowej. Jeśli kontynuujesz przeglądanie bez zmiany ustawień plików cookies, zakładamy, że zgadzasz się na ich użycie.
Zobacz naszą Politykę Cookies
Zmień ustawienia.
Odrzuć ciasteczka
Zgadzam się
Powiadomienie o plikach cookies.
Ten serwis korzysta z plików cookies, aby zapewnić Ci najlepsze doświadczenia na naszej stronie internetowej. Jeśli kontynuujesz przeglądanie bez zmiany ustawień plików cookies, zakładamy, że zgadzasz się na ich użycie.
Zobacz naszą Politykę Cookies
Zmień ustawienia.
Odrzuć ciasteczka
Zgadzam się