Programowania

Kurs programowania- Początek

edytor AMP

Zacznijmy razem kurs w celu jego utrwalenia, oraz żebyś mógł zorientować się, czy warto go przejść.

Po zrozumieniu ogólnej charakterystyki języka komputera „bitów” i odejściu od podstawowej funkcjonalności urządzeń jako kalkulator, maszyna do liczenia, zapoznaj się z informacjami, w jaki sposób możemy zapisać litery w języku bitów.  Pierwszym skojarzeniem jest podstawienie 1, jako litera A, co jest słuszne, jednak z pewnych względów zostało trochę inaczej wprowadzone i tak płynnie poznaliśmy ASCI – gdzie literę a oznaczamy jako 65.

Kolejnym krokiem  jest zrozumienie, że nie w każdym przypadku ASCI będzie dobrym rozwiązaniem w szczególności dla innych języków, gdzie występują inne litery, znaki czy grafiki – dlatego powstał Unicode.

Ponieważ nasz świat jest w kolorach, dowiadujemy się  o RGB 72,73  33, natężeniu barw, oraz ogólnie jak widzimy kolory w nawiązaniu do pikseli.

Dobrym sposobem, aby zrozumieć programowanie, jest wgryzienie się w świat  prostych animacji w kompilatorze Scratch,  wypróbuj kilka rozwiązań i znajdź sposób na optymalne jego zapisanie, dowiedz się, na czym polega optymalizacja kodu.

Jeżeli chcesz sprawdzić możliwości Scratch, warto zajrzeć tutaj: https://scratch.mit.edu

Programowanie

Ostatnie kursy

Programowanie
To Top