Jak skutecznie rozmawiać przez telefon - Cold Calling który działa.

Skuteczne pozyskiwanie klientów przez telefon, Cold Calling w praktyce - jak stworzyć angażującą rozmowę telefoniczną, oraz dlaczego zimne rozmowy nie powinny być już takie zimne.

Cold calling, zimne rozmowy, jak rozmawiać przez tefefon

Jak skutecznie rozmawiać przez telefon - Cold Calling który działa.
Cold calling - jak wykonywać zimne rozmowy? Jak skutecznie sprzedawać przez telefon ?

Czy czujesz  się zmęczony wykonywaniem bezskutecznych zimnych rozmów ? Nie jesteś sam.

 Podnosząc słuchawkę każdorazowo czujemy obawę przed połączeniem,  jest to naturalne uczucie i można je wykorzystać.

 Jeżeli masz taką możliwość przed wykonaniem połączenia -  poszukaj informacji o osobie z którą chcesz się skontaktować -  Zastosuj tak zwany biały wywiad, użyj narzędzi jak Linkedin Facebook Instagram, oraz wyszukiwarek wpisując imię i nazwisko osoby z którą chcesz się skontaktować. 

 Zainwestuj czas aby poznać osobę z którą chcesz rozmawiać. Dowiedz się więcej - jakie ma zainteresowania? Czym się zajmuje, czym możesz ją zainteresować. Twój rozmówca doceni twoje zaangażowanie i czas który poświęciłeś aby go poznać.

 Naszkicuj sobie zarys rozmowy jaki chciałbyś wykonać,  nie chodzi tutaj o to aby czytać z kartki ale abyś miał świadomość ogólnego scenariusza rozmowy.

 Poniżej przedstawię Ci propozycję jak powinien taki ogólny skrypt rozmowy wyglądać: 

1)  Przedstaw się -  może brzmi to  banalnie, ale warto zastanowić się tutaj jakie informacje tak naprawdę twojego rozmówcę mogą zainteresować - jaką jest osobą ? Ile masz czasu aby nawiązać kontakt z nim ?  Jaką formę komunikacji wybrać - formalną czy może masz możliwość nieco mniej formalnej rozmowy ? 

2)  Nawiąż relację -  może to być najcięższy element całej rozmowy ponieważ ciężko jest jednoznacznie określić,  czy faktycznie dany produkt został wprowadzony w tym miesiącu, czy też rok temu- jakie informacje które uzyskałeś z internetu są aktualne a co się zmieniło.  Nawet jeżeli nie uda Ci się trafić w jakiś temat, jakieś nawiązanie, nie przejmuj się i tak zazwyczaj jest dobrze oceniane podjęcie takiej próby -  w końcu możesz się pomylić prawda ?

3)  Przyczyna telefonu -  przeglądając pana stronę zauważyłem że posiadacie dużo produktów X ,  mam wrażenie że ich sprzedaż jest czasochłonna i wymaga mnóstwo pracy od pana. Chciałbym abyście  zwiększyli swoją sprzedaż używając  narzędzi Y,  tym  samym będziecie  mieli więcej czasu na podjęcie działań marketingowych aby zwiększyć sprzedaż produktów Z. 

4)  Kwalifikacja -  być może firma do której dzwonisz używa jakiś narzędzi które wspomagają już sprzedaż produktów X,   lub sprzedaż produktów X pomimo Twojego  odmiennego zdania  wcale nie wymaga dużych nakładów pracy.  Twoim zadaniem jest ustalenie co tak naprawdę klient chciałby od ciebie kupić. Jakie działania są już wykonywane oraz jakie działania planują podjąć w przyszłości.  Gdzie oraz w kontekście jakiego produktu  klient mógłby użyć Twojego rozwiązania.

5)  Pytania -  czym więcej pytań zadasz tym bardziej sprawisz wrażenie osoby której naprawdę zależy na rozwiązanie problemów klienta.  Pamiętaj że najlepiej sprzedają się rozwiązania które są szyte na miarę potrzeb.  Zadając wiele pytań oraz zachęcając klienta do odpowiedzi, budzisz  jego zaangażowanie w rozmowę.  Ustal terminy kiedy wyślesz ofertę, odbędziesz kolejną rozmowę, lub, też, jeżeli widzisz potrzebę dalszego wyjaśniania - dlaczego klient ma wybrać akurat twoje rozwiązanie - umów się z nim na spotkanie! 

  Pamiętaj że dzwoniąc do drugiej osoby powinieneś w pełni zaangażować się w taką rozmowę. Unikaj elementów które mogłyby Cię rozproszyć -  dzwoniąc staraj się wsłuchiwać w to co  ktoś do Ciebie mówi, możesz nie mieć drugiej okazji aby ktoś chciał poświęcić Ci swój czas.  Zarezerwuj ten czas tylko i wyłącznie dla siebie i klienta umów się z współpracownikami aby przez godzinę czy dwie - przez okres kiedy dzwonisz nikt ci nie przeszkadzał !

 Nie zrażaj się nieudanymi rozmowami - pamiętaj że każda kolejna może okazać się potencjalnie udaną.  Niezależnie od statystyk, pamiętaj że pozytywne nastawienie może realnie zwiększyć Twoje szanse na sprzedaż.  Nie daj się pokonać ! Za każdym razem kiedy Ci nie wychodzi, wyciągaj wnioski! Ucz się na swoich błędach !

Być może zdziwi Cię to ale osoba z tobą rozmawiasz podświadomie wyczuwa Twój nastrój, czy też chęć do rozmowy -  nie oczekuj więcej że jeżeli ty nie masz chęci do rozmowy, druga osoba będzie pałać taką chęcią. Zrób wszystko aby wykonywać telefony z pozytywnym nastawieniem. 

 Jeżeli byłeś umówiony na rozmowę z drugą osobą a ona ma wyłączoną komórkę lub  nie odbiera: Nie bój się nagrać na sekretarkę - to nic złego!  Pamiętaj że również możesz napisać sma_a - rób wszystko aby zwiększyć swoje szanse,  udowodnij swoje zaangażowanie. 

 Jeśli masz wspaniały produkt bardzo chcesz o nim opowiedzieć - nie rób tego za wszelką cenę!  Każdy z nas woli opowiadać o sobie więc nie zdziw się jeżeli klient wcale nie ma ochoty słuchać o Twoim produkcie. Naucz się słuchać o potrzebach i problemach klienta -  wytworzenie potrzeby u klienta jest twoim kluczem do sukcesu musisz go jednak wysłuchać,  aby się o tej potrzebie dowiedzieć ewentualnie ją wytworzyć.