Jak przygotować się do spotkania biznesowego  ?

Rozmowy podczas spotkań biznesowych, mają różny charakter, łączy je jednak wspólny element - przygotowania ! Poznaj kilka propozycji przygotowania do rozmowy biznesowej - zwiększ swoje szanse w rozmowach biznesowych.

Jak przygotować się do spotkania biznesowego  ?
Jak przygotować się do spotkania biznesowego ?

Przede wszystkim zawsze przed wyruszeniem na spotkanie biznesowe powinieneś wiedzieć konkretnie co masz do zaoferowania. Jakich pytań możesz się spodziewać oraz jak ewentualnie te pytanie przełamać - aby przekształcić je do podkreślenia walorów Twojej oferty. 

Do dobrych zwyczajów należy potwierdzenie swojej obecności, uzgadniając  datę spotkania, miejsce spotkania oraz osoby które na tym spotkaniu będą obecne.

Wyszukaj klienta z którym masz się spotkać na portalach, w Social Media etc. dowiedz się jak wygląda - będzie Ci łatwiej podczas pierwszego kontaktu zrobić odpowiednie wrażenie ! Kiedy już wiesz dokładnie z kim się spotkasz, unikniesz sytuacji kiedy stoicie i czekacie na siebie - wyjdź z inicjatywą – rozpoznaj go, uciesz się szczerze kiedy go zobaczysz. 

Zadbaj o swój profil na portalu LinkedIn. Kiedy masz pewność że odpowiednio przygotowałeś swój profil na tym portalu  - wykorzystaj to! Zaproś klienta aby stał się twoim znajomym, przy okazji dowiedz się czym się interesuje, jakich ma znajomych oraz jakie tematy mogłyby go zainteresować. 

Przygotuj swój plan działania. Poznałeś już wirtualnie osobę z którą chcesz rozmawiać, załóż więc że mogą Ci się przydać te informacje, znajdź możliwość zadania kilku dodatkowych pytań, pamiętając przy tym aby nie być nachalnym. Załóż że klient będzie mógł chcieć  wprowadzić jakieś zmienne, dodaj więc preferencje klienta – przygotuj kilka wariantów oferty, zrób wszystko aby jeszcze lepiej dopasować ofertę dla klienta.

Postaw się w roli swojego klienta! Jakie pytania byś sobie zadał ? Jakie obiekcje, odnośnie Twojego produktu by u ciebie wystąpiły ? Czy wymagałbyś od siebie potwierdzenia wcześniejszych realizacji ? Przygotuj odpowiedzi na tego rodzaju pytania oraz postaraj się o dodatkowe materiały, na wszelki wypadek, jakby podobne pytania zostały zadane przez klienta.

Dostosuj swój ubiór do powagi sytuacji, oraz stylu ubioru klienta. Prawdopodobnie najgorszą sytuacją dla Ciebie sytuacją było by nie okazanie szacunku klientowi, poprzez zbyt nonszalancki ubiór. Jeżeli obawiasz się, że posiadasz zbyt mało informacji odnośnie kultury organizacji u Twojego klienta – klasyczna marynarka może stanowić dla Ciebie optymalny wybór.