Marketing tradycyjny czy warto jeszcze go stosować ?

Aby móc lepiej zrozumieć pojęcie marketingu tradycyjnego należy się zastanowić, co tak naprawdę rozumiemy pod tym pojęciem. Najłatwiej będzie określić jego składowe, a więc :

marketing, marketing tradycyjny, drukarnia internetowa,

1) Media drukowane: reklamy w gazetach, oraz magazynach, broszury oraz inne drukowane materiały. 

2) Audycje: reklamy w radiu, oraz telewizji 
3) Wysyłki bezpośrednie: Pocztówki, listy, katalogi 
4) Telemarketing: słuchawka w dłoń i zimne rozmowy 

Dlaczego marketing tradycyjny jeszcze nie umarł ? Ponieważ tradycyjne techniki marketingowe nadal odznaczają się wysoką skutecznością, są powszechnie znane i przyjmowane, oraz nadal da się mierzyć skuteczność podejmowanych działań. 

Dlaczego więc marketing tradycyjne jest zagrożony? Ponieważ wypierają go nowoczesne środki przekazu, oraz reklamy – marketing internetowy. Wyższe koszty druku emisji,  jednostronny  przekaz do klienta, sprawią, że marketing internetowy może zostać uznany za przydatny tylko w szczególnych sytuacjach. 

1) Łączenie marketingu internetowego z marketingiem tradycyjnym, np. Stwórz unikatowego hashtaga #, oraz podaj nazwę swojego [email protected]  z Twittera na materiałach drukowanych. Dzięki takiemu połączeniu, będziesz mógł np., poprzez drukowane ulotki, broszury, czy też roll-up poinformować użytkownika gdzie może znaleźć twoje medium i jak skontaktować się z tobą. Ciekawą propozycją są również QR tagi, dzięki którym możesz zakodować adres strony, która po zeskanowaniu komórką, automatycznie otworzy się osobie skanującej ten kod. Łączenie technologi ma za zadanie możliwość mierzenia skuteczności podejmowanych działań, a dzięki technologi możesz dowiedzieć się o realnej skuteczności wynikającej  z reklam w materiałach drukowanych. 
2) Przyzwyczajenie osób do których kierujesz swoją ofertę do tradycyjnych środków przekazu, może ciężko w to uwierzyć, ale nadal istnieją potencjalni klienci którzy wolą taką formę przekazu. 
3) Dotarcie do osób przyzwyczajonych do marketingu internetowego, jest coraz mniej skuteczne, ponieważ zdają sobie one coraz większą sprawę z mechanizmów jego działania, specjalnie stosując środki aby unikać reklamy. Mówię tutaj o internautach którzy potrafią zainstalować np. Adblockera, korzystających z VPN, czy też stosujących proxy.

Rozwój technologii daje coraz więcej możliwości docierania do klientów, jednak tradycyjne środki przekazu są  mocno zakorzenione w naszej świadomości. Dobrym przykładem jest fakt że rzadko używamy tagów NFC jako wizytówki ( Near Field Communication) które z łatwością mogły by je zastąpić i ograniczyć koszty druku wizytówek. Technologia jest powszechnie znana i dostępna na większości telefonów komórkowych, nikt jednak nie rezygnuje z druku wizytówek ze względu na przyzwyczajenie do nich i jeszcze słabą powszechną znajomość tej technologii. 

Jeżeli chcesz ograniczyć koszty druków, zapoznaj się z ofertą poniższej drukarni internetowej. Wykorzystaj powyższe propozycje, być może któraś z połączonych technik marketingowych będzie najkorzystniejsza dla twojego biznesu. 

Linki
Generator QR - https://www.the-qrcode-generator.com/
Blokowanie reklam AdBlocker - https://adblockplus.org/
VPN (definicja) - https://pl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Private_Network