Czym jest branding ? 

Kursy Polska - kurs na nowy marketing

branding, moja marka, tworzenie marki, kursy

Branding polega na budowaniu świadomości marki. Jeżeli zamierzasz budować świadomość swojej marki powinieneś nadać jej unikatowych wartości, poprzez spójną identyfikację, wygląd, doświadczenie które wnosisz. 

Jeżeli zamierzasz budować świadomie swoją markę, dobrze było by abyś wziął pod uwagę:

1) Powód dlaczego ją budujesz, co wniesiesz  do społeczności, użytkowników poprzez jej zbudowanie.
2) Historię, dlaczego zdecydowałeś się na stworzenie swojej marki, może ktoś cię zainspirował, może masz jakieś doświadczenie ( tradycję ) odnośnie tego co masz zamiar rozpocząć. 
3) Co cię wyróżnia, dlaczego twoje rozwiązania są inne, z czym społeczność może powiązać twoją markę, jakie unikatowe cechy jej nadasz ( wizualne, sposób dotarcia, sposób komunikacji) 
4) Spójność marki oraz konsekwencję w jej realizowaniu celów które wiążesz z rozbudowaniem swojej marki. Świadomość  długoterminowych celów, oraz niezmienność w ich realizacji. 
5) Cel który zamierzasz osiągnąć, na jakim etapie się znajdujesz w budowanie marki, jaki jest twój najbliższy cel, co potrzebujesz aby go osiągnąć. 
6) Jaka jest twoja grupa docelowa, w jaki sposób chcesz się komunikować (młodzieżowo, dojrzale, nowocześnie, specjalistycznie) dostosować sposoby dotarcia z informacją do grupy docelowej. 

Budując markę, najlepiej jest powierzyć to zadanie specjaliści ponieważ branding jest długotrwałym procesem, wymagającym trzymania się reguł które zostaną wytyczone na początku tworzenia się marki. 

Dobrze jest sobie uświadomić jakie możliwości posiadamy, oraz realnie dostosować swoją komunikację do potencjalnych klientów. Najlepiej jest dobrać markę do własnej osobowości, lub cech szczególnych, ponieważ w przypadku brandingu, nieodzowna jest spójność z  osobami które mogłyby twoją  markę reprezentować.  

Przykład: 
Właściciel firmy –  dystyngowany Pan,  nie będzie promować marki, która jest kojarzona z „byciem na luzie” ale ten Pan może zatrudnić osoby które mogą kojarzyć się z „byciem na luzie” zachowując  tym samym warunek potrzebny do tworzenia spójności marki. Właściciel firmy w tym wypadku powinien tworzyć zaplecze do rozwoju marki, nie zaś uczestniczyć w jej tworzeniu. 

Ponieważ żyjemy w czasach nieograniczonego dotarcia do klientów – internet, social media, oraz fascynacją do obserwowania „czegoś innego”  konsekwencją, oraz pomysłem na swój produkt, możesz znacznie zwiększyć rozpoznawalność siebie, produktu, czy też firmy którą tworzysz. 

Obserwując rosnące w siłę marki, które zaczynały z prostym produktem, oraz nie proporcjonalnymi wobec istniejącego runku, na których funkcjonują  - środkami. Zaryzykuję stwierdzenie że dobrze dobrana, oraz otwarta komunikacja z klientami, może szybko zbudować twoją markę. Powodzenia ! 

Tags: